Працював переважно в галузі станкового живопису. Пейзажі, натюрморти, портрети, тематичні полотна Кавсан писав у реалістичній манері, дотримуючись традицій трансавангарду. Для робіт живописця характерна життєствердність, яскравий колорит, насиченість світлом.
Разом із Олегом Голосієм, Валерією Трубіною, Олександром Гнилицьким, Юрієм Соломком та іншими друзями-художниками з 1990-го працював у сквоті — у покинутому будинку на розі вулиць Богдана Хмельницького (тоді — вулиця Леніна) та Івана Франка. Попри коротке існування сквоту, творче життя із однодумцями підштовхнуло митців до пошуків нового пристановища — і в 1991 р. вони зайняли будинок на вулиці Михайлівській (тоді — вулиця Паризької Комуни), утворивши сквот «Паркомуна», що існував до 1994 р.
Роботи Кавсана, створені до 1993 р., в період мешкання в сквотах, виконані в пластичній системі українського трансавангарду, для якого притаманні експресивна манера письма, психоделічні, історичні та міфологічна сюжети.
Для творчості художника характерним є полістилізм — довільне поєднання методів, стилів, специфіки композиції, структурних особливостей відомих течій. У своїх творах він поєднував епохи, міксував стилі та творчі напрямки. Кавсана вважають митцем «поза соціумом», поза течією.
Для творів Дмитра Кавсана притаманна висока живописна майстерність, він добре знався на світовій історії та історії мистецтва. Роботи митця потрібно розглядати — їх не можна дивитися побіжно. За визначенням самого Кавсана, головною темою в мистецтві є людина, яка стоїть на землі, а лейтмотивом його картин є світ — «маленький світ у картині».
Брав участь у всеукраїнських, всесоюзних мистецьких виставка, персональні виставки проходили в Києві, Бонні, Відні. Окремі роботи Дмитра Кавсана зберігаються у Національному художньому музеї, в Сумах, Вінниці. Хмельницькому.